چگونگی ترمیم شیشه اتومبیل

ترمیم شیشه اتومبیل و نحوه انجام آن شاید برای شما هم سوال باشد. این روزها با توجه به اینکه همه ما از اتومبیل در زندگی روزمره استفاده می کنیم، ممکن است خودروی ما نیاز به سرویس، تعمیر و یا چکاپ پیدا کند. یکی از مواردی که ممکن است برای خودروی ما هم پیش بیاید، ترک خوردن و یا ایجاد آسیب جزئی به شیشه اتومبیل است.

در گذشته با توجه به اینکه از انواع مختلفی از شیشه در صنعت خودرو استفاده می شد امکان ترمیم آن وجود نداشت. اما بعد از سالها و با گذشت زمان، استفاده از شیشه های لمینت در صنعت خودرو باب شد. تکنولوژی ساخت شیشه های لمینت این امکان را فراهم آورده است که در صورتی که شیشه اتومبیل ما دچار آسیب کمی شد، به جای عوض کردن شیشه که دردسرهای خود را دارد، از روش ترمیم شیشه استفاده کنیم.

ترمیم ترک شیشه ماشین

جنس شیشه جلوی خودرو

در شیشه جلوی اتومبیل به دلیل حساسیت جایگاه و کارایی ای که دارد از نوعی از شیشه به نام لمینت استفاده می شود. شیشه لمینت در اصل یک شیشه سه لایه است که لایه میانی آن از فیلم پلاستیک می باشد.

فیلم پلاستیک که در این نو شیشه به کار گرفته می شود این قابلیت را برای آن ایجاد می کند که زمانی که ضربه های مختصر به آن وارد می شود، قابل ترمیم خواهد بود.

البته شیشه لمینت مزایای دیگری نیز دارد.

از مزایای دیگر شیشه های لمینت می توان به خاصیت ارتجاعی آن اشاره کرد. همین خاصیت ارتجاعی است که باعث می شود شیشه بعد از ضربه خوردن به اطراف پرت نشود و ذرات آن در جای خود باقی بمانند. به این ترتیب شیشه قابلیت ترمیم خواهد داشت.

ضمن اینکه این خاصیت ارتجاعی در زمان تصادفات به کمک راننده و سرنشینان می آید و از پرتاب شدن آنها به بیرون از خودرو از سمت شیشه جلو و شیشه عقب جلوگیری می کند.

روش ترمیم شیشه اتومبیل

برای ترمیم شیشه خودرو ابتدا باید نوع شکستگی را مشخص کنیم.

  • شکستگی سکه ای
  • شکستگی کشیده

در هر دو نوع این شکستگی ها، روش کار تقریبا به یک صورت است. اما در شکستگی کشیده یک تفاوت جزئی دارد.

در شکستگی های سکه ای، ابتدا دستگاه مخصوص ترمیم شیشه اتومبیل را روی شیشه فیکس می کنند. بعد از آن به وسیله مته مخصوص این کار که به دستگاه متصل است، یک سوراخ بسیار ریز در مرکز شکستگی ایجاد می کنند.

بعد از آن نوعی رزین مخصوص را به داخل این سوراخ تزریق می کنند که از مسیر ترک های ریز اطراف مرکز رد شده و به تمام نقاط ترک خوردگی نفوذ می کند.

بعد از آن باید به وسیله دستگاه ماوراء بنفش، به رزین نور تابانده شود تا کاملا خشک و سفت شود. این عمل باعث ترمیم شیشه اتومبیل خواهد شد.

ترمیم شیشه اتومبیل

در ترمیم شکستگی های کشیده، باید حتما در انتهای مسیر شکستگی شیشه نیز سوراخ ریزی ایجاد شود. و رزین از طریق این سوراخ ها نیز به داخل شیشه تزریق گردد. این عمل باعث می شود که ترک شیشه ادامه دار نشود. ضمن اینکه رزین به صورت یکنواخت در داخل شیشه پخش شود.

هزینه ترمیم ترک شیشه ماشین

هزینه این کار با توجه با میزان شکستگی و جنس شیشه اتومبیل شما محاسبه می شود. بنابراین نمی توان بدون دیدن ترک شیشه، قیمت دقیقی را برای آن مشخص کرد.

اما شما می توانید تصویر شیشه اتومبیل آسیب دیده خود را به همراه مدل و برند اتومبیلتان برای کارشناسان ما در شیشه اتومبیل عزیزی به وسیله واتساپ و دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و از ما مشاوره و قیمت دریافت نمایید.

در صورتی که تمایل دارید به صورت مستقیم با ما صحبت کنید می توانید دکمه زیر را فشار دهید.


ترمیم ترک شیشه ماشین در کرج . ترمیم شیشه اتومبیل . شیشه اتومبیل . تعویض شیشه اتومبیل . ترمیم سنگ خوردگی شیشه ماشین . هزینه ترمیم شیشه ماشین در کرج . قیمت ترمیم شیشه اتومبیل

2 دیدگاه در “چگونگی ترمیم شیشه اتومبیل

  • مارس 3, 2021 at 11:38 ق.ظ
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    اگه برچسب شیشه دودی رو بخوام جداکنم و دوباره برچسب دودی باuvبالاتربزنم چکاربایدبکنم؟
    تاچند درصد مجازه ک شیشه دودی باشه؟

    پاسخ
    • مارس 3, 2021 at 12:01 ب.ظ
      Permalink

      سلام دوست عزیز. وقت شما هم بخیر
      کندن برچسب شیشه دودی بسیار راحته. فقط کافیه گوشه ای از اون رو با ناخن خراش بدید. بعد به آرامی کل برچسب رو از روی شیشه جدا کنید. به یاد داشته باشید که برای خراشیدن برچسب، از سکه، کلید، یا اشیا تیز استفاده نکنید که موجب خراشیده شدن سطح شیشه بشه.
      بعد از اینکه برچسب قبلی رو پاک کردید، سطح شیشه رو با آب گرم و کمی پودر لباسشویی تمیز کنید و بعد خشک کنید.
      بعد از اون برچسب جدید رو روی شیشه نصب کنید.
      برای اطلاع از درصد مجاز، مقاله درصد مجاز برچسب شیشه دودی رو مطالعه بفرمایید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟