ترمیم ترک شیشه اتومبیل

ترمیم ترک شیشه اتومبیل راه جایگزین برای تعویض شیشه ماشین! اما چگونه؟!!

در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، با شیشه اتومبیل عزیزی تماس بگیرید. ضمن اینکه می توانید برای دریافت مشاوره و قیمت، تصویر شیشه اتومبیل خود را از طریق واتساپ برای ما ارسال کنید.

اگر شیشه ماشین شما بر اثر ضربه، سرد و گرم شدن، اصابت سنگ، یا هر دلیل دیگری ترک ریزی خورده، عجله نکنید.

قبل از اینکه شیشه ماشین را تعویض کنید این مقاله را بخوانید.

اقدامات اولیه برای جلوگیری از بیشتر شدن ترک قبل از ترمیم ترک شیشه اتومبیل

پیش از هر کاری، در صورتی که شیشه اتومبیل شما دچار ترک خوردگی شد باید کاری کنیم که ترک آن بیشتر نشود.

چون در صورتی که میزان ترک خوردگی شیشه اتومبیل زیاد باشد، ترمیم آن دشوار خواهد بود. و ممکن است که اثر ترمیم باقی بماند. در بعضی موارد نیز حتی ممکن است که در کل قابل ترمیم نباشد و مجبور به عوض کردن شیشه اتومبیل شویم.

ترمیم ترک شیشه ماشین
در زمان ترمیم ترک شیشه اتومبیل، اگر ترک زیاد باشد ممکن است اثر ترمیم باقی بماند

ابتدا فشار را از روی شیشه کم کنید. در صورتی که هنوز شی خارجی بر روی شیشه است آن را به آرامی بردارید.

از داخل اتومبیل، یک حوله یا روزنامه به شیشه تکیه دهید تا شیشه خود را ول نکند.

به هیچ وجه پیش از اینکه به متخصص مراجعه کنید، اقدام به تمیز کردن شیشه با دستمال، یا شستشو با آب و یا حتی استفاده از برف پاک کن نکنید. چون تمام این موارد ممکن است شیشه را دفرمه کرده و ترک را بیشتر کند.

شستشو باعث می شود که آب به داخل ترک نفوذ کرده و کار ترمیم شیشه ماشین را سخت و یا غیر ممکن کند.

از سرد و گرم شدن شیشه جلوگیری کنید. به این معنی که از کولر یا بخاری ماشین استفاده نکنید.

و در آخر به آرامی محل ترک خوردگی را با چسب پهن بپوشانید. فقط به خاطر داشته باشید که این کار با کمترین فشار ممکن انجام شود تا از بیشتر شدن ترک شیشه جلوگیری شود.

بعد از اقدامات اولیه، هر چه سریعتر خودروی خود را به دست یک ترمیم کننده شیشه ماهر بسپارید.

در اینفوگرافی زیر میبینیم که چرا باید فورا برای تعمیر شیشه اتومبیل اقدام کنیم، اگر شیشه دچار ترک یا سنگ خوردگی کوچک شده باشد.

اینفوگرافی ترمیم شیشه اتومبیل
اینفوگرافی ترمیم ترک شیشه اتومبیل

چگونه ترک شیشه اتومبیل را ترمیم کنیم؟

در اکثر مواقع، سنگ خوردگی باعث ایجاد ترک در شیشه می شود. که این نوع ترک از یک مرکز دایره شروع می شود. شکل ظاهری این ترک ها شبیه به تشتک نوشابه است.

در ابتدای شروع به کار، با استفاده از ابزار مخصوص، یک حفره ریز در مرکز این دایره ایجاد می کنیم. و از طریق حفره ایجاد دشه، رزین مخصوص پر کردن ترک شیشه را به داخل شیشه تزریق می کنیم. بعد از آن باید رزین را با استفاده از اشعه فرابنفش خشک کنیم.

شیشه جلوی لکسوس nx300 1

در ترک هایی که به شکل دایره یا سکه ای نیستند و شکل کشیده دارند نیز مراحل کار به همین ترتیب است. با این تفارت که باید برای بهتر شدن نتیجه کار و جلوگیری از پیشرفت ترک، در ابتدا و انتهای ترک ها، حفره های ریز ایجاد کرد و از این حفره های رزین را به داخل شیشه تزریق کرد. ( فوت کوزه گری! )

انجام درست و تمیز این مراحل و نتیجه کار آن، بستگی به عوامل مختلفی دارد. این عوامل در ابتدا به نحوه پیشگیری شما از زیاد شدن و پیشرفت ترک بستگی دارد. و بعد از آن به کیفیت مواد اولیه و نوع رزین به کار برده شده در زمان ترمیم. و البته مهمتر از همه، صبر و حوصله و مهارت شخص ترمیم کننده.

در ویدئوی زیر مرحله اول ترمیم ترک شیشه ماشین را می بینید.

هزینه ترمیم ترک شیشه اتومبیل

از آنجایی که ترمیم شیشه به میزان بزرگی و کوچکی ترک، جنس شیشه اتومبیل ، برند شیشه اتومبیل ، و عوامل دیگری بستگی دارد به طور قطع نمی توان قیمت مشخصی را برای آن تعیین کرد. هر چقدر که میزان ترک و سنگ خوردگی شیشه اتومبیل بیشتر باشد، به خاطر استفاده از مواد ترمیم کننده بیشتر و صرف زمان بیشتر، هزینه ترمیم آن نیز بیشتر می شود.

بنابراین برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه ها، ابتدا حتما اقدامات اولیه برای جلوگیری از بیشتر شدن ترک که در همین مقاله به آن پرداخته شد را انجام دهید.

بعد از آن با ارسال تصویر شیشه اتومبیل خود در واتساپ و یا دایرکت اینستاگرام، از ما در مورد هزینه ترمیم ترک شیشه ماشین مشاوره بگیرید.

اینستاگرام ما هر روز با نمونه کارهای جدید آپدیت می شود. با فالو کردن صفحه اینستاگرام ما می توانید از صحت نمونه کارها ی کارشناسان شیشه اتومبیل عزیزی مطلع شوید.

ضمن اینکه می توانید با فشار دادن دکمه زیر، با ما مشاوره تلفنی داشته باشید.


آیا همه نوع ترک شیشه اتومبیل قابل ترمیم است؟

بستگی به میزان بزرگی ترک یا سنگ خوردگی شیشه اتومبیل دارد. گاهی اوقات بهتر است شیشه اتومبیل تعویض شود.

هزینه ترمیم ترک شیشه اتومبیل چگونه محاسبه می شود؟

بستگی به میزان ترک یا سنگ خوردگی شیشه اتومبیل دارد. ضمن اینکه قیمت مواد اولیه مورد استفاده و کیفیت آن نیز در این امر دخیل است. دستمزد ترمیم ترک شیشه اتومبیل نیز از طریق اتحادیه مربوطه تعیین شده است.

آیا شیشه های درب اتومبیل نیز قابل ترمیم است؟

خیر. به دلیل جنس متفاوت و تکنولوژی ساخت این شیشه ها، با برخورد جسم سنگین به آنها، شیشه های جانبی کاملا شکسته و فرو می ریزند. بنابراین باید این شیشه ها را تعویض کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟